Treceți la conținutul principal

Masini iubite de mine - GOLF Mk IV


GOLF-ul o masina pe care ajungi sa o iubesti, o masina iubita foarte mult de romani, pentru ca noua ne plac masinile care se pastreaza in timp.
Tata a vandut Dacia dupa 20 de ani de exploatare - ati auzit cu siguranta de multe ori " Nu o dau eu pe una noua - a mea este mai buna".


Romanul este nostalgic. Mai ales Golf-urile diesel au fost iubite, deoarece toata lumea avea Dacie pe benzina si romanul sigur avea un prieten care facea rost de motorina pe sub mana. Asta era oftica mare a romanilor ca nu avea masina cu motor diesel si ca nu poate el sa bage in rezervor motorina de la camionul vecinului. :))

Acest lucru s-a pastrat in ani si multi romani isi cumpara inca masini diesel.

De multe ori am auzit: " Ce masina ai?/ Un GOLF/ E pe motorina ?/ Nu/ Era bine daca era pe motorina, au consum mic si bune tare astea pe motorina/.

Va spun eu, din propria experienta ca un Golf pe benzina consuma mai mult (8-9 in oras si 7-8 in afara) un pic ca la diesel, dar merita sa ai o masina care toarce si cu o intretinere usoara.

Volkswagen Golf a fost gandit ca un înlocuitor pentru popularul Volkswagen Beetle.

Este cel mai bine vândut model Volkswagen şi a treia maşină ca vânzare din lume, până în 2005 fiind produse mai mult de 24 de milioane de exemplare.


Un prieten spunea " Golf-ul tine in picioare service-urile" asa este din 24 de mil. se mai strica si ele, si cum in ultimul timp am epurat occidentul de masini vechi se intareste ideea.



Primul Golf a ieşit de pe linia de producţie în 1974. În unele părţi ale lumii acesta a fost lansat mai târziu (între 1975-1984) fiind cunoscut sub numele de Volkswagen Rabbit în Statele Unite şi Canada şi ca Volkswagen Caraibe în America Latină. Avea un motor răcit cu apă, tracţiune pe faţă ce a fost introdusă de Citroën Traction Avant în 1934 şi un spate tăiat care a fost pentru prima dată folosit la Renault 4 în 1961. Golf-ul a fost desemnat de revista Wheels maşina anului 1975. Numele este o prescurtare de la Golf-Strom, denumirea germană a curentului Gulf Stream, fiind numit astfel pentru a-i accentua caracterul internaţional.



Golful nu a fost primul design cu această configuraţie (alte exemple timpurii fiind BMC Mini în 1959, Austin Maxi şi Fiat 128 3P, ambele apărute în 1969). Succesul lui s-a datorat, în mare parte, reputaţiei pe care o avea Volkswagen din punct de vedere al fiabilităţii.

De design-ul Golf-ului s-a ocupat Giorgetto Giugiaro, de la studioul ItalDesign.



Versiunea GTI, lansată în Europa în 1977 şi în SUA în 1983, a creat peste noapte segmentul compactelor sportive, de atunci mulţi alţi producători creeând versiuni sportive ale compactelor aflate în producţie. Volkswagen dorea să producă doar 5000 de unităţi, dar datorită succesului de care s-a bucurat aceasta a rămas în producţie. A fost una dintre primele maşini mici ce au adoptat injecţia pentru modelele sport, ceea ce a crescut puterea motorului de 1588 cmc la 108cp (81kw). În 2004, Sports Car International, a amplasat Golf-ul 1 GTI pe locul 3 în topul maşinilor anilor '80.

În 1980 a avut loc un facelift discret, prin mărirea stopurilor spate (această modificare era mai apropiată de design-ul original Giugiaro), modificarea barelor de protecţie şi, pentru versiunile americane, faruri pătrate şi un nou bord, mai modern.

***************************************************************

Comentarii

Anonim a spus…
Care e urmatoarea ta masina?
Anonim a spus…
http://www.sapteseri.ro/ro/articole/aparama-de-ceea-ce-imi-doresc/
sa ciersti aici si sa imi spui parerea ta. Te astept in sufragerie:))
Sebi a spus…
In general este o intrebare pe care vrei sa-ti fie pusa, ca sa poti sa intrii intr-o discutie despre masini, mi-as dorii una cu ceva caluti care cu care sa ma distrez si sa fac misto de idiotii dupa autostrada care vin, ei, asa tare cu flash-uri.
Sa ma tin de ei un pic pana le crapa motorasele lor de zmei.
Anonim a spus…
Da sa zicem , desi nu este o optiune. La 180 km/h e suficienta o mica ezitare si sa fi ingeras. Si nu stiu daca chiar se merita. Nu le scoti tu din cap ideiile cum ca ei sunt zmei.
Eu cred ca vrei sa-ti demonstrezi tie ca esti zmeu.
Ideea calutilor putere e ca poti sa faci ce vrei cu ei atata timp cat nu implici si alti caluti nevinovati.
Anonim a spus…
Sebi(i), vorbeşti română, tată? sau ce? După ce citeşti asta, te rog să n-o ştergi de pe site [după/de pe]. Nu ţi-ai dori(i) şi tu să şti(i) [o fi(i) cu unu' sau cu doi de i ?] să vorbeşti corect româneşte? [de fapt nici nu tre' să şti(i), e suficient să asculţi un pic cuvintele...].
Sebi a spus…
Multumesc - acum, exista si o erata chiar reusita.

Oricum, nu ma asteptam sa am un comentariu la un articol impotat si cosmetizat fara mare atentie.

Traiasca Wiki. *cu toate greselile lor*

P.S. :( - chiar daca "as dorii" este de la mine citire.

Postări populare de pe acest blog

Cand ai noroc

Cat noroc am avut aseara in meciul cu Sevilia. E acum nu avem ce sa mai zicem, am avut noroc de un arbitru bun, am avut noroc ca nu am luat gol la cele doua bari din prima repriza. Si cel mai important am avut noroc si am primit un gol cadou. Un gol superb de altfel, un atacant cu greu reusea asa un gol. Jos palaria in fata Unirii Urziceni. Bravo Dan Petrescu! Bravo Meme! Cand ai noroc nimic nu te poate atinge!

:))

Se duce un homosexual la doctor: - dom' doctor am sida, ce sa fac, ma puteti ajuta? - Da baiete....bei 1l lapte, manaci 2 kile de prune nespalate impreuna cu 3 rosii si un kilogram de zmeura, o cana mare de apa rece de la frigider, portie de iahnie cu doua beri reci si la sfarsit dai pe gat o cana cu iaurt ! - Si o sa-mi treaca domn doctor? - Nu ma, dar macar in ultimele clipe ai sa intelegi si tu la ce foloseste curul !

CUGET LIBER

De cand am inceput sa scriu pe acest blog am devenit mult mai interesat fata de ce se intampla in jurul meu. Majoritatea celor care au un blog incearca sa aduca ceva inedit si sa atraga noi vizitatori. Dar intrebarea de ce vrem sa dezvoltam asa de mult blogul. Sa fie vorba de bani - eu am incercat sa vad daca pot sa fac bani - prin Google Adsense - dar se pare ca nu este o solutie daca nu ai un site bine inchegat si bine facut si mai ales daca nu vi cu continut nou * nu copy - paste *. Este greu sa faci bani cu un blog, enorm de greu, trebuie sa ai rabdare sa se adune continut si cred ca dupa aproape 2-3 ani de munca poti sa spui ca ai ceva solid. Asa ca puteti sa uitati de bani cu un blog nou facut. Asa totusi de ce incercam sa adunam noi utilizator, care este adevaratul dedesupt si mobilul care ne face sa scriem. Eu raman marcat de faptul ca bloguri ca Zoso sau Cabral cu un continut de doi lei si fara mare originalitate sunt pe locul unu in Zelist. La Cabral pe blog mai gasesti cate...