Treceți la conținutul principal

Cum inmatriculezi masina

Zile trecute am fost si mi-am inmatriculat masina. Sa va spun drept - am ramas surprins de imbunatatirea vizibila pe care au suferit-o serviciile ofertie de stat.
O sa fac o etapizare:

* - unul trebuie sa-ti faci autentificarea RAR: mai intai iti faci o programare sunand la numarul 021 9672. Eu mi-am programat RAR-ul la 8:30. Spre surprinderea mea am intrat in hala de teste la 8:30 iar la ora 9:00 eram in drum spre taxe si impozite. S-au miscat exemplar. Aici trebuie sa platesti o taxa da autentificare de 80-90 RON cam asa. Ca acte: cartea masinii, talonul si buletinul. Si mai trebuie sa completezi o cerere pentru RAR - formularul se ia de la poarta. Tin sa specifc ca eu am ales sediul RAR din soseaua Grivita.

* - mergi la CEC unde platesti o taxa de talon - in jur de 37 RON;

* - dupa ce iti faci RAR-ul si treci pe la CEC mergi la Taxe si impozite cu urmatoarele acte: fisa de inmatriculare (aceasta fisa trebuie sa o primesti de la fostul prorietar), contractul de vanzare cumparare sau factura daca ai cumparat masina de la o persoana juridica. Eu am mers la Lujerului - Taxe si impozite sector 6. Aici trebuie sa-ti faci copii dupa toate actele de mai sus si trebuie sa mergi la unul dintre ghisee ca sa te bagi la taxe si impozite. Dupa ce ai vazut cat ai de plata mergi si platesti impozitul cat si o taxa de inmatriculare in jur de 50 RON.

* - dupa taxe si impozite mergeti cu toate actele si chitantele la Politie - sediul din soseua Pipera. Inainte de toate astea trebuie sa va asigurati ca ati platit RCA-ul. Aici la Politie faci copii dupa: Cartea masinii, RCA, buletin. Dosarul final contine: Copie carte, buletin, RCA, cerere de inmatriculare (o gasesti la informatii), talon masina, chitanta CEC, Chitanta de la taxe si impozite - talon., certificatul RAR. Atentie in interiorul Politiei nu exista Xerox - astfel trebuie sa trecepi strada la unul din ghiseele adhoc - unde o sa puteti face copiile cat si dectilografia cererea de inmatriculare contra sumei de 15 RON
Pe langa toate astea daca vrei sa-ti schimbi numere trebuie sa le aduci atunci cand depui dosarul - se distrug pe loc. Pentru numerele noi trebuie sa platesti o taxa de 85 RON. Eu am procedat asa: am bagat masina in curtea Politiei, am scos numerele si le-am dus la dosar. Vestea buna este ca dureaza in jur de 2:30-3 ore pana se fac numerele noi, se scrie in carte si se emite un nou talon. Mi se pare super bine, pentru ca poti in aceasi zi sa-ti faci toate actele si numere preferintiale.

Astfel de dimineta de la 8:30 pana la ora 14 am facut tot ce am descris mai sus. Asa ca se poate si in Romania ca lucrurile sa mearga bine. Am scris aceste randuri pentru a venii in ajutorul celor care doresc sa-si inmatriculeze masina iar celelalte informatii de pe internet ii dezamagesc.

Dupa ce am facut toate astea am adus pe lume masina cu numarul B-112-SEB

Comentarii

Tudor a spus…
Acum intelegi unde se duc banii nostri? Ai vazut cate drumuri ai fost nevoit sa faci si cate taxe ai de platit in locatii diferite?
Sebi a spus…
Tudor, am uitat sa-ti spun ca exista un ghiseu CEC si in sediul din Pipera, asa ca poti sa nu mai treci pe la CEC. Eu am aflat dupa ce am fost pe la CEC. Oricum eu am fost multumit, chiar daca nu este totul inca optimizat.
Anonim a spus…
salut.. caut sa inmatriculez o masina tare ( de preferat bmw sau mercedes) , una care costa de inmatriculat peste 10.000 euro..precizez k inmatricularea a costa max 3000 euro plus un drum la ducuresti... dar pe langa asta timp de 5 ani nu ai treaba cu taxele, asigurarile, rar.... faza e k nu poti sa iesi decat in europa...dak se cunoaste vreun client dai add la iuly_andrey_90@yahoo.com
CRISTI a spus…
ce inseamnad de fapt RAR??? DACA AM PARBRIZUL FISURAT...TRECE RARUL???VA RUG SA IMI RASPUNDETI ...MULTMUESC MULT!
Sebi a spus…
La RAR nu cred ca o sa ai probleme, dar sigur daca ai parbrizul spart nu sa treci ITP-ul - asta daca s-ar face pe bune. Asa ca daca te duci undeva unde tu ai incredere ca treci, nu o sa ai probleme nici la ITP.
Anonim a spus…
buna,am cumparat o masina in italia,cum pot sa o inscriu in romania,si cat costa? un opel corsa. va rog a ma ajutati cu un raspuns.
Anonim a spus…
http://forum.club4x4.ro/showthread.php?52383-Cum-inmatriculez-auto-cumparat-din-strainatate
marius a spus…
eu nu inteleg o chestie cand platesti rca-ul cei de acolo iti cer numarul masinii dar daca tu nu le-ai scos inca ce numar treci pe ea?
Anonim a spus…
in RCA se trece pentru imatriculare daca inca nu ai facut schimbul de numere.

Postări populare de pe acest blog

Cand ai noroc

Cat noroc am avut aseara in meciul cu Sevilia. E acum nu avem ce sa mai zicem, am avut noroc de un arbitru bun, am avut noroc ca nu am luat gol la cele doua bari din prima repriza. Si cel mai important am avut noroc si am primit un gol cadou. Un gol superb de altfel, un atacant cu greu reusea asa un gol. Jos palaria in fata Unirii Urziceni. Bravo Dan Petrescu! Bravo Meme! Cand ai noroc nimic nu te poate atinge!

:))

Se duce un homosexual la doctor: - dom' doctor am sida, ce sa fac, ma puteti ajuta? - Da baiete....bei 1l lapte, manaci 2 kile de prune nespalate impreuna cu 3 rosii si un kilogram de zmeura, o cana mare de apa rece de la frigider, portie de iahnie cu doua beri reci si la sfarsit dai pe gat o cana cu iaurt ! - Si o sa-mi treaca domn doctor? - Nu ma, dar macar in ultimele clipe ai sa intelegi si tu la ce foloseste curul !

La tara vin colindatori

Atunci cand vi de la Bucuresti la tara la parinti lucrurile se schimba. Timpul se dilata si din primul minut iti dai seama ca ai timp si incepi sa te gandesti ca sa faci cu el. In aceasta perioda este Craciunul. Spre surprinderea mea inca vin din sat copii sa colinde. Acesti copii au bun simt si se bucura de banii primiti in urma colindului. Foarte frumos si ma bucur ca inca avem parte de asa ceva.  Hai sa avem un Craciun Fericit!