Treceți la conținutul principal

Cum se servesc vinurile

Mereu nu am stiut cum sa aleg un vin, astfel am dat pe internet si am gasit un mic ghid de servire a vinurilor. Impartasesc cu voi ce am gasit.

Principii de baza pentru servirea vinurilor :
  • Pentru o masa obisnuita in familie sunt indicate a fi consumate urmatoarele tipuri de vinuri:

    • vara - vinurile seci, acrisoare, moderat alcoolice;
    • iarna - vinurile rosii si mai tari, care incalzesc si tonifica organismul;
    • primavara - traditionalul vin pelin, alb sau rosu, sau vin alb sec, de calitate superioara;
    • toamna - vinuri tinere, complet fermentate.
  • Pentru o masa aleasa se recomanda o anumita ordine de servire a vinurilor, dupa calitate si felul de mancare; daca se vor servi mai multe tipuri de vin se va incepe cu cele usoare si se va termina cu cele tari. . Se vor servi dupa culoare, in urmatoarea ordine: albe, galbene, roze si rosii.
  • Vinurile tinere se servesc inaintea celor vechi.
  • Vinurile se servesc in sticle, care se deschid intotdeauna la masa, in momentul turnarii in pahare.
  • Vinul se asociaza cu majoritatea mancarurilor din carne alba si rosie, peste, fructe de mare, pasare , vanat, cu branzeturi, in special cascaval � fiind considerata combinatia ideala vin � cascaval. Nu se asociaza cu diferite salate, in special cu cele cu otet sau cele picante, si deloc cu ciocolata.
  • Fiecare familie de vinuri se serveste la o temperatura anume, ca sa-si dezvaluie aromele si sa-si valorifice optim calitatile de gust si buchet:

    • vinurile rosii si cele mai fine se servesc la temperatura camerei, deci trebuie aduse in camera cu doua sau trei ore inainte.
    • vinurile albe seci, demi-seci si dulci si cele spumante (sampania) se servesc racite.
    • cogniacul se incalzeste cu mana pe pahar pana ce temperatura sa ajunge apropiata de a corpului nostru.

Cum servim vinurile spumante :

  • paharul potrivit pentru astfel de vinuri trebuie sa fie cu picior, suficient de deschis la gura (nu cupa de sampanie � prea larga la gura) incat sa ingaduie degustarea si mentinerea acelui guler delicat de spuma, suficient de adanc incat sa poata permite o perlare spectaculoasa
  • inainte de a fi servita sticla se frapeaza la cca 7 grade C ( vinurile spumoase se frapeaza la cca 4-5 grade C)
  • cand se serveste, sticla se infasoara intr-un servet alb, si,fara sa se agite, se inclina usor tanandu-se dopul apasat se indeparteaza capastrul si se elibereaza incet dopul.Se toarna incet umplandu-se circa jumatate din pahar

Vinurile spumante :

  • de tip brut sau sec pot fi servite la masa cu aperitivele
  • de tip demidulci sau dulci pot fi servite cu desertul
Sper sa va fie de ajutor intr-o seara romantica. Un vin ajuta cu siguranta.

Comentarii

info-oricevrei a spus…
Da, asta e buna, ca daca tot bem macar sa stim cum, ce si cand sa bem. Interesant!
Vania a spus…
Urmărit de neşansă, azi am zi de bere...
Anonim a spus…
Este foarte interesant si cred ca e o arta sa sti cum sa combini vinurile si mancarea. De obicei o dam in bara, noroc ca avem internet si daca vrei sa fi la inaltime putem sa o facem printr-un singur click.
Fain o sa studiez si eu mai mult
Sebi a spus…
Mai trebuie sa o dam si pe vin, adevarat ca berea merge mai bine acum vara, dar si o sticla de vin rosu intra uns daca o bei cu cine trebuie. :))
Unknown a spus…
Oare chiar esti liber pe net? Poti sa fii liber oriunde dupa nu stiu cate pahare de vin... Pe net spun eu ca sunt mult limite dar fiecare cu gandirea lui :)
Sebi a spus…
Este evident ca nici aici nu putem fi 100% liberi. Dar adevarat: " OMUL BEAT SPUNE ADEVARUL" - si se aproprie de o libertate in gandire si exprimare.

:))
Corina a spus…
Sustin ideea ca un vin bun alaturi de persoana potrivita face toti banii. E o bautura nobila si nu degeaba francezii prefera acest tip de bautura.
john_average a spus…
E o idee foarte buna articolul tau! ;)
Sebi a spus…
John, eu am incercat sa fac un articol de genul asta, pentru ca de fiecare data cand dau de un prieten mai scolit in ale vinurilor, si care ma intreaba ca vin bem: "asa" sau "asa" nu stiu ce sa-i raspund. Si de fiecare data raspunsul este: nu conteaza doar sa fie rece.
alisson a spus…
Am lucrat si eu o perioada intr-o vacanta in spania, si am invatat multe chestii de genul asta, dar cel mai bine, daca vreodata nu te hotarasti ce vin sa alegi, poti intreba chelnerul fara nicio jena, el este cel mai in masura sa iti spuna ce-i mai bun, de sezon, si asa mai departe. eu invatasem toate vinurile pe dinafara :)
Sebi a spus…
Da, asta este o solutie in restaurant, dar acasa ce faci daca o sa-ti vine niste musafiri mai pretentiosi si vrei sa alegi cel mai bun vin, cum mai scoti basma curata. Iti dau tie un mesaj si iti spun ce o sa se serveasca la masa si te intreb ce vin sa cumpar. :))
George a spus…
Eu as prefera un vin netratat, de exemplu am auzit de un depozit de vinuri in Bucuresti, al unui producator din Podgoria Panciu, toti prietenii cumpara de acolo si sunt foarte multumiti. Vreau sa va spun ca am fost si eu acum o luna pentru prima data si de atunci mi-am facut abonament la fiecare sfarsit de saptamana sa dau o fuga, sa ma aprovizionez. Sunt foarte multumit, nu imi vine sa cred ca exista asa ceva in ziua de astazi in Bucuresti. adresa producatorului este www.vinulnostru.ro, chiar ca este vinul nostru adevarat. O seara buna
Anonim a spus…
Hey, I am checking this blog using the phone and this appears to be kind of odd. Thought you'd wish to know. This is a great write-up nevertheless, did not mess that up.

- David

Postări populare de pe acest blog

Cand ai noroc

Cat noroc am avut aseara in meciul cu Sevilia. E acum nu avem ce sa mai zicem, am avut noroc de un arbitru bun, am avut noroc ca nu am luat gol la cele doua bari din prima repriza. Si cel mai important am avut noroc si am primit un gol cadou. Un gol superb de altfel, un atacant cu greu reusea asa un gol. Jos palaria in fata Unirii Urziceni. Bravo Dan Petrescu! Bravo Meme! Cand ai noroc nimic nu te poate atinge!

:))

Se duce un homosexual la doctor: - dom' doctor am sida, ce sa fac, ma puteti ajuta? - Da baiete....bei 1l lapte, manaci 2 kile de prune nespalate impreuna cu 3 rosii si un kilogram de zmeura, o cana mare de apa rece de la frigider, portie de iahnie cu doua beri reci si la sfarsit dai pe gat o cana cu iaurt ! - Si o sa-mi treaca domn doctor? - Nu ma, dar macar in ultimele clipe ai sa intelegi si tu la ce foloseste curul !

La tara vin colindatori

Atunci cand vi de la Bucuresti la tara la parinti lucrurile se schimba. Timpul se dilata si din primul minut iti dai seama ca ai timp si incepi sa te gandesti ca sa faci cu el. In aceasta perioda este Craciunul. Spre surprinderea mea inca vin din sat copii sa colinde. Acesti copii au bun simt si se bucura de banii primiti in urma colindului. Foarte frumos si ma bucur ca inca avem parte de asa ceva.  Hai sa avem un Craciun Fericit!